Aby zachować mocne kości

Aby zachować mocne kości, nasze ciało stale niszczy stare komórki kostne i tworzy nowe, tak jak skóra zrzuca stare i zastępuje nowymi komórkami. By napędzać wzrost kości oraz zachować ich gęstość, siłę i zapobiegać osteoporozie, musimy zadbać o dostawę wapnia w  naszej diecie. By nasz organizm przyswajał dość wapnia potrzebna jest witamina D, która zwiększa jego przyswajalność. Witamina D pełni kluczową rolę w absorpcji wapnia z pożywienia.

Wraz z odpowiednimi ćwiczeniami, wapń i witamina D wspólnie pracują nad poprawą gęstości kości  i naszego dobrego zdrowia.

Oto kilka rad, jak zdobyć więcej wapnia i witaminy D w diecie.

  • Twój organizm nie wytwarza wapnia we własnym zakresie,  najlepszym sposobem, aby uzyskać więcej wapnia jest poprawa diety i stylu życia. Pokarmy, które są bogate w wapń to szpinak, jarmuż, kapusta, soja, biała fasola, niektóre ryby (jak sardynki, łosoś, okoń i pstrąg tęczowy), oraz żywność, która jest często wzbogacana o wapń ( np. sok pomarańczowy, płatki owsiane, śniadaniowe), ale oczywiście musisz sprawdzać jakość tych produktów.
  • Dużo trudniej jest uzyskać wystarczającą ilość witaminy D z pożywienia. Witamina D jest tylko w kilku produktach i często w bardzo małych ilościach. Pokarmy, które dostarczają witaminy D obejmują tłuste ryby (np. tuńczyk, makrela i łosoś), wątroba wołowa, ser, żółtka jaj. Pokarmy wzbogacone w witaminę D to niektóre produkty mleczne, sok pomarańczowy, mleko sojowe, i zboża.
  • Uzyskanie wystarczającej ilości witaminy D z diety nie jest łatwe. Badania pokazują, że tylko około 20% naszej witaminy D pochodzi z żywności, którą jemy.
  • Czy wiesz, że organizm ludzki może także pozyskiwać witaminę D sam? Gdy wyjdziesz na światło dzienne z odsłoniętą skórą, organizm naturalnie zacznie wytwarzać witaminę D, pod warunkiem,ze nie nasmarujesz się filtrem przeciwsłonecznym, który blokuje jej produkcje.
  • Zarówno wapń jak i witaminę D powinniśmy dostarczać poprzez dobrze zrównoważoną dietę. W praktyce jednak nie zawsze jest to takie proste. Dla niektórych osób suplementacja wapniem i witaminą D może być koniecznością. Im jesteśmy starsi, tym jest trudniej dla naszego organizmu zregenerować zniszczone kości. Jest to szczególnie ważne dla kobiet po okresie menopauzy. Starzenie się również utrudnia absorpcję wapnia i syntezę witaminy D.

Aby dbać o zdrowie naszych kości i silne mięśnie polecam preparat Firmy CaliVita Calcium Magnesium Plus, który jest wzbogacony o witaminę K2MK7 .Jest to dobrze skomponowany zestaw – odpowiednio dobrane proporcje wapnia oraz magnezu, witaminy D i K2MK7  aby zwiększyć jego przyswajalność.

Agata Hempolinska-Nowik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

www_ikona

Nasze serwisy

Szukaj na stronie